reklama

Opus Dei.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)















Opus Dei.















Obrastený lešením

strácam vlastné telo.

Báseň už nie je básňou.

Slovo po slove, zima

po zime. Kúsok od rieky

dieťa onemelo.

Dvere do tvojej spálne

vychýlili z mliečnej osi.

Vravel som im, že ťa mám

rád ako kedysi. Nepočúvali

a studňu v predizbe

zahádzali perím. Rozfúkali

topánky po brehu a povedali

choď a nevracaj sa. Domov

pred svitaním, triezvy

a bosý.

Potom ma pribili na stenu

holými vetami cez zápästia.

A povedali píš, básnik!

Do úst mi napchali

papier čistý, pošepkaný

ústami priamo medzi stehná

atramentu. A krv ako ľalia,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

vytrhnutá z kontextu zeme,

obrástla nepopísané námestia.

Pobalili prsty, náradie a pekné

dievčatá z liehu. Odišli.

Na spánkoch mi nechali

odtlačky zubov a cigariet,

teplé ako maliny. Tlejúce

zvyšky vlasov. Pár záhrad

na verande, zhnité koľaje

a cestu do Lučenca. Pod

dverami odkaz. Všetci,

ktorých si kedy miloval,

odišli.

Ak si skutočne ten,

do koho lona

si odkladáš kabát a slová,

mušle, úzke svitania,

prach na písacom stroji,

bolesti a nokturná,

tak už o tri dni,

láska moja,

čítame sa v raji.

Peter Balko

Peter Balko

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto sám sa pozná? Kto o sebe vie? Noc tekutá a Goethe ti rozpovie všetko, čo si nikdy nechcel vedieť. O premenlivosti hladiny. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenánokturnochladnokrvnemilovanie v prvej osobebezveršiedo dušez duše

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu